Online Marketing

Online Marketing

Met Online Marketing kun je je bedrijf, organisatie, product of dienst online aanbieden en je verkopen verhogen. Maar hoe werkt dat nou en wat komt er allemaal bij kijken?
Online Marketing is niet moeilijk, het is wel extra werk als je het goed wilt doen. Met een juiste mix en inzet van digitale middelen, kun je veel bereiken. Bij digitale middelen valt o.a. te denken aan: social media, een geoptimaliseerde website, google analytics, SEO, SEA, traffic, conversies, content management, blogs, beeld, bedrijfsfilmpjes en whitepapers. We lichten een aantal essentiële elementen toe.

Content marketing

Echte marketeers maken verschil tussen content marketing en content management. En inderdaad, er is een belangrijk verschil. Toch zien wij ook een grote overlap, want we leven nu eenmaal in een tijd dat er bijna niets alleen nog maar zwart of wit is. Content marketing is een strategische tool om uiteindelijk klanten of cliënten te verleiden tot een actie, de conversie. Uiteindelijk zal de conversie moeten leiden tot meer klanten of meer bezoekers van je digitale platform. En hoe doe je dat? Door bijvoorbeeld relevante content te creëren, zoals een instructievideo of een whitepaper. Het liefst gaat de informatie gepaard met mooie foto's, infographics en animaties.

Content management
De content, zoals hierboven genoemd, zal echter ook beheerd moeten worden. Het plannen van thema's en campagnes, de tekst redigeren en het juiste beeld bij het onderwerp zoeken, moet zorgvuldig gebeuren en vraagt veel tijd. Daarnaast is het fijn als de content ergens op een logische plek gearchiveerd wordt. Kortom, content management is het creëren, beheren en publiceren van relevante inhoud. Vraag is wel wie dit gaat doen, hoeveel tijd en geld het kost. In het verleden was het mogelijk om een of twee keer per jaar iets aan je website te veranderen. Tegenwoordig is het werken aan je content dagelijkse kost.

conversie

Klantreis, content voor succes & conversies

Iedere bezoeker van je website maakt een klantreis door. In feite begint het proces bij de gedachte dat iemand ergens behoefte aan heeft. Hij of zij is op zoek naar een product, dienst of informatie. Het zoeken gebeurt het vaakst via de zoekmachine van google. Hoe fijn is het dan als de bezoeker op jouw website terecht komt? Maar dan ben je er nog niet. Vindt de bezoeker niet meteen wat hij zoekt? Dan is het waarschijnlijk dat hij of zij verder zoekt bij de concurrent. Wil je weten wat je dan wel kunt doen om het bezoek van een potentiële klant succesvol te maken? Lees dan verder.
Van content naar conversie
Zorgen dat je bezoeker op je website blijft, geïnteresseerd raakt, nog eens terugkomt en vervolgens tot aanschaf overgaat, kun je beïnvloeden door op de juiste momenten de bezoeker van de juiste content te voorzien. Anders gezegd, het is van belang dat je weet wanneer én waarmee je de bezoeker tijdens zijn klantreis moet prikkelen om tot conversie over te gaan.